Euroloan-sovellus
Euroloan app store
Euroloan Google play

Usein kysyttyä

Mikä on luottotili?

Luottotili on kuin sähköinen luottokortti, joka on aina käytettävissäsi. Voit joustavasti nostaa rahaa aina tarpeen mukaan ympäri vuorokauden. Luottotiliä voit myös käyttää vararahastona, sillä maksat vain luoton käytöstä.

Kenelle luottotili voidaan avata?

Luottotili on henkilökohtainen ja sen voit avata kun:
  • Olet vähintään 20 vuoden ikäinen
  • Olet Suomen kansalainen ja sinulla on vakituinen osoite Suomessa
  • Sinulla on henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne
  • Sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä

Miten haen luottoa Euroloanilta?

Hakemien tapahtuu aina sähköisesti Euroloanin sivuilla. Luottohakemuksen tekeminen on ilmaista ja saat maksuttoman luottopäätöksen hetkessä. Jotta voit nostaa rahaa käyttöösi, sinun täytyy hakemuksen täytettyäsi ja luottopäätöksen saatuasi kirjautua palveluumme verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Milloin saan rahat pankkitililleni?

1. ENSIMMÄINEN NOSTO

Uutena asiakkaana voit tehdä ensimmäisen noston kello 7–23 välillä.


Nordean, OP:n ja Danske Bankin asiakkaat

Voit tehdä Hetinoston, jolloin rahat siirtyvät tilillesi heti, tai voit tehdä Pikanoston, jolloin rahat siirtyvät 6 tunnin kuluessa (katso lisätietoja hinnastosta). Muussa tapauksessa rahat siirtyvät kahden pankkipäivän kuluessa.


Aktian ja Säästöpankin asiakkaat

Rahat siirtyvät tilillesi arkisin klo 8–18.30 välisenä aikana noin 30 minuutin kuluessa. Muina aikoina rahat siirtyvät seuraavana pankkipäivänä.


S-Pankki, POP, Handelsbanken, Ålandsbanken ja muut

 Nostamasi summa on tililläsi 1–2 pankkipäivän kuluttua.

2. SEURAAVAT NOSTOT

Voit nostaa rahaa tilillesi ympäri vuorokauden.


Nordean, OP:n ja Danske Bankin asiakkaat

Voit tehdä Hetinoston, jolloin rahat siirtyvät tilillesi heti, tai voit tehdä Pikanoston, jolloin rahat siirtyvät 6 tunnin kuluessa (katso lisätietoja hinnastosta). Muussa tapauksessa rahat siirtyvät kahden pankkipäivän kuluessa.


Aktian ja Säästöpankin asiakkaat

Rahat siirtyvät tilillesi arkisin klo 8–18.30 välisenä aikana noin 30 minuutin kuluessa. Muina aikoina rahat siirtyvät seuraavana pankkipäivänä.


S-Pankki, POP, Handelsbanken, Ålandsbanken ja muut

 Nostamasi summa on tililläsi 1–2 pankkipäivän kuluttua.

Miten takaisinmaksuaika määräytyy?

Luoton lyhennys tapahtuu kuukausittain luottohakemuksen yhteydessä määräytyneenä eräpäivänä. Takaisinmaksuerä määräytyy samassa yhteydessä. Voit kerran maksutta muuttaa kuukausittaista eräpäivääsi ennen ensimmäistä nostoa (esim. palkkapäiväksesi). Jatkossa eräpäivän muuttaminen on maksullinen lisäpalvelu.

Mikä on luottoraja ja miten se määräytyy?

Luottoraja on hakemasi summa tai sinulle luottokartoituksella oman elämäntilanteesi mukaan määritelty enimmäissumma jonka voit ottaa luottoa palvelussamme. Hyväksymällä sinulle tarjotun luottorajan, voit tehdä nostoja omalle pankkitilillesi aina luottoa tarvitessasi. Voit parantaa luottokelpoisuuttasi hoitamalla laskusi ajallaan, vastaavasti luottorajaasi voidaan alentaa jos maksat laskusi myöhässä.

Onko Euroloanilla kampanjakoodeja?

Kyllä on. Tiedotamme kampanjakoodeista ja eduista eri kampanjoiden yhteydessä, mm. markkinointiviesteissä, bannereissa ja muussa mainonnassa. Jos olet antanut markkinointiluvan, voit luottoasiakkaana hyödyntää rajoitetun ajan voimassa olevia kampanjakoodeja, joilla saat etuja luottokuluista. Voit hyödyntää kampanjakoodin kerran noston yhteydessä.

Mikä on todellinen vuosikorko?

Kuluttajasuojalain mukaan laskettu todellinen vuosikorko tyypilliselle 1500 euron luotolle on 14,9%. Todellinen vuosikorko sisältää luoton koron, nostoprovision sekä luottotilin mahdolliset kuukausi- ja vuosimaksut. Korko on yksilöllinen ja määräytyy luottohakemuksen ja luottorajan tarkennuksen yhteydessä. Saat yksilöllisen luottotarjouksen tekemällä luottohakemuksen. Luoton kulut lasketaan vain käyttämästäsi summasta, joten maksat vain käytetystä luotosta. Tästä näet myös yleisen hinnaston

Miksi sain kielteisen luottopäätöksen?

Yleisimpiä syitä kielteiseen luottopäätökseen ovat:
  • Merkintä luottorekisterissä
  • Puutteelliset tai virheelliset tiedot hakemuksessa
  • Aikaisempia luottoja perinnässä
  • Luoton myöntämisen edellytykset eivät täyttyneet

Voit tehdä luottohakemuksen uudestaan 6kk kuluttua.

Mikä on my.euroloan–palvelu?

My.euroloan-palvelu on luottotilin verkkopalvelu, jossa voit nostaa turvallisesti rahaa omalle pankkitilillesi ympäri vuorokauden. Palvelumme on aina avoinna ja rahaa voi nostaa 24h vuorokaudessa. Maksuttomassa my.euroloan-palvelussa voit asioida silloin kun se sinulle parhaiten sopii.

Voit hoitaa kaiken luottoosi liittyvän, aina luottohakemuksesta lähtien. Tarkistamme henkilöllisyytesi kirjautuessasi ensimmäisen kerran palveluun. Kun olet rekisteröitynyt palveluun, voit nostaa luottoa myös tekstiviestillä henkilökohtaisen salasanasi avulla. My.euroloan-palvelussa voit myös maksaa laskujasi kätevästi luotolla mille tahansa kotimaiselle pankkitilille. Laskujen maksu luotolla on hinnoiteltu samoin kuin muu luottopalvelu.

Asiakastiedot ovat turvassa käyttäjätunnuksin suojatussa tietojärjestelmässä. Noudatamme toiminnassamme Suomen lakia ja kuluttajaviranomaisten asettamia säädöksiä. Ulkopuolisilla ei ole pääsyä tietoihisi, emmekä luovuta tietoja eteenpäin.

Mikä on mobiilivarmenne?

Mobiilivarmenne on sähköinen henkilötodistus kännykässäsi. Sen avulla todennat henkilöllisyytesi ja voit turvallisesti tunnistautua Euroloanin palvelussa. Lisätietoja saat omalta palveluntarjoalta (esim. DNA, Elisa, Sonera).

Mikä on Suomen Asiakastiedon ylläpitämä kyselyjärjestelmä?

Luottohakemuksen yhteydessä pyydämme suostumustasi kerätä ja käsitellä muilta luotonantajilta saatavia tietoja aikaisemmista luotoistasi luottohakemuksen käsittelyä varten. Tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän avulla.


Tietoja käsittelevät vain Euroloan Consumer Finance Oyj ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten. Käsiteltävät tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja emme luovuta ulkopuolisille ilman lainmukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan. Mikäli luotto myönnetään, tiedot säilytetään viiden vuoden ajan siitä, kun luotto on kokonaisuudessaan erääntynyt maksettavaksi, ellei laissa säädetä velvollisuutta säilyttää niitä tätä pidempään. Mikäli luottoa ei myönnetä, tiedot poistetaan kahden vuoden kuluttua luottohakemuksen tekemisestä. Luotonhakijana sinulla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. 


Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään tietoja toimittavat yritykset:

4Finance Oy, Aasa Oy, AA-Yleislaina OÜ (Suomen sivuliike), Avida Finans AB (Filial i Finland), Bank Norwegian AS, Bigbank AS, Cashbuddy Oy, Collector Credit Ab, DFC Nordic Oyj, Euroloan Consumer Finance Oyj, Ferratum Finland Oy, Ikano Bank AB (publ) (Finland filial), J.W. Yhtiöt Oy, Lainaamo Oy, My Lender Oy, NDN-Yhtiö Oy, Oy Netford Capital Ltd, OPR-Vakuus Oy, Resurs Bank AB (Suomen sivuliike), Santander Consumer Finance Oy, Surimo Finance Oy, Svea Ekonomi AB (Filial i Finland), Tact Finance Oy, Top Finance Oy.


Mikä on Euroloan Consumer Finance Oyj?

Olemme kotimainen vuonna 2007 perustettu rahoitusalan yritys, joka on palvellut yli 130 000 tyytyväistä suomalaista asiakasta. Olemme luotettava ja vastuullinen kumppani rahoitusasioissa. Tarjoamme vakuudetonta luottoa täysi-ikäisille ja luottotiedoiltaan moitteettomille henkilöille. Noudatamme toiminnassamme Suomen lakia sekä viranomaismääräyksiä ja ohjeita. Euroloan toimii aluehallintoviraston valvonnassa (www.avi.fi). Kuluttajaluottoja valvoo kuluttaja-asiamies sekä Kilpailu- ja kuluttajavirasto (www.kkv.fi). Luotonsaaja voi saattaa luottoon liittyvät asiat kirjallisesti kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lyhennyksen kuukausittaisen eräpäivän muuttaminen

Rahan nostaminen luottotililtä omalle tilille

Näin lyhennät luottoasi my.euroloanissa

Laskujen maksaminen suoraan luottotililtä

Omien tietojen muuttaminen my.euroloanissa

Unohditko salasanasi? Näin tilaat uuden

Ohjeet salasanan vaihtamiseen